sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Inhale. Exhale.

Tein hiljaisuudessa yhden uuden vuoden lupauksen. Niin no, tottakai tavoitteena on syödä terveellisemmin, liikkua, laihtua ja kiinteytyä. Aion asettaa itselleni tavoitteita ja löytää paremman tasapainon treeneille ja ruokailulle. Sitä olen enemmän ja vähemmän tehnyt jo jonkin aikaa, joten se ei liity uuteen vuoteen.

Sen sijaan aion rauhoittua. Olen kaikkea muuta kuin seesteinen. Olen perfektionisti. Olen ärsyttävän temperamenttinen. Olen lyhytpinnainen. Tiedän, että en voi muuttaa itseäni paljoa, koska sitten en olisi minä. Haluaisin vain oppia rauhoittumaan, löytämään sisäisen nunnani, mutta en uskonnollisessa mielessä.

Äärimmäisessä luovuudenpuuskassa (laughing out loud) maalasin taulun. Se koettelee sopivasti hermojani, koska se ei ole täydellinen - vähän vino ja epäsymmetrinen. Siksi se onkin juuri sopiva. Inhimillinen.

Nyt se muistuttaa makuuhuoneen oven vieressä elämän perusasiasta.


Syksystä lähtien olen jankannut, että pitäisi aloittaa jooga. Muutamilla joogauskerroillani olen lähes nukahtanut asanoihin, joten olen unohtanut koko touhun. Olisiko aika aloittaa? Ehkä saisin siitä apua unen metsästämiseen. Ja oppisin kuuntelemaan itseäni, kuinka kliseiseltä se kuulostaakin.

Törmäsin "a bit funktional" -blogissa (ihana!) kivaan juttuun, Miboon. Mukava uusi tuttavuus! Sieltä löytyi hieno tulostettava kalenteri, joka tietysti halusin.



Olen pitänyt taukoa juoksusta pari kuukautta - lukuunottamatta muutamaa juoksumattopyrähdystä - koska nilkka on kipuillut oudosti. Lepo, venyttely eikä Burana-kuuri ole auttanut, joten päätin jatkaa juoksua. Jos näitte tänään hölkkääjän jolla oli epäilyttävän leveä hymy, se olin suurella todennäköisyydellä minä. Se oli sellainen puolen tunnin, muutaman kilometrin taivallus täynnä euforiaa! Kaaduin muuten kerran koiran tehdessä äkkipysähdyksen, aika kovaakin, mutta kikatin tyhmänä ja jatkoin matkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti